Köpvillkor

Följande villkor gäller för Bengtssons Trafikskola AB:s försäljning i Sverige över Internet till konsument.

1. Beställning mm
Beställning av en vara eller tjänst sker på vår hemsida, via telefon eller på körskolan. Om du beställt via hemsidan och betalat skickar vi en orderbekräftelse till dig. För att handla måste du var 18 år. Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla.

2. Priser
Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms om inget annat anges. Priset på varan/tjänsten är det som anges på webbplatsen eller på trafikskolan på beställningsdagen. För att kunna tillgodoräkna sig rabatterna i våra paket krävs förskottsbetalning.
Startpaketen gäller i 2 år och berörs då inte av eventuella prisändringar. När paketen förfaller omvandlas antalet lektioner istället till ett saldo som finns kvar i totalt 5 år från inköpsdatumet.

3. Betalning
Betalning görs i samband med beställningen med kontokort (Visa eller Mastercard) eller swish, vilket innebär att du betalar din order direkt via kontokort.
Vi samarbetar med DIBS Payment Services.

4. Ångerrätt/retur (gäller endast distansavtal)
För att utnyttja din ångerrätt ska du innan ångerfristen löpt ut skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet. Meddelandet kan skickas per post eller epost till den adress som anges i början av dessa köpevillkor.

Gör du inte detta har du inte längre rätt att ångra ditt köp.
På Konsumentverkets hemsida, www.konsumentverket.se, finns ett standardformulär som kan användas vid utövande av ångerrätten.

Gäller avtalet en utbildningstjänst tillämpas STR:s praxis angående ersättning och återbetalning vid avbeställning mm.
Du finner denna praxis på http://www.str.se/globalassets/om-oss/dokument/str_praxis_ersattning_aterbetalning.pdf

Du har rätt att frånträda ett avtal om utbildningstjänst utan att ange något skäl inom 14 dagar från det att avtalet ingicks. Se ovan hur du går tillväga för att frånträda avtalet.

Om ångerrätten utövas efter det att tjänsten med ditt samtycke har påbörjats har trafikskolan rätt till ersättning med en proportionell andel av det avtalade priset för den del av tjänsten som utförts.

5. Avbeställning
Gäller avtalet utbildningstjänst tillämpas STR:s praxis angående ersättning och återbetalning vid avbeställning m.m.

6. Behandling av personuppgifter
I samband med att du beställer en vara eller tjänst på vår hemsida godkänner du att Bengtssons Trafikskola AB registrerar och lagrar de personuppgifter som du lämnar i samband med beställningen. Uppgifterna kommer att användas för administration av din beställning.

7. Reklamation
Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta oss då du enligt konsumentköplagen och konsumenttjänstlagen måste reklamera inom skälig tid från det att du upptäckte felet. Vidare gäller enligt dessa lagar att reklamation som huvudregel aldrig kan ske senare än tre år från det att varan har mottagits eller tjänsten har avslutats.

8. Tvist
Förutom att en eventuell tvist kan lösas vid domstol. Kan den även lösas genom att eleven vänder sig till STR:s reklamationsnämnd.

Bertil Bengtssons Trafikskola AB
Vallgatan 12